Blogi

Kikhernemunakas, vegaaninen ja gluteeniton

Moikka pitkästä aikaan, 

Meitä on Moodidoo pitänyt ihanan kiireisenä, niin että on jäänyt blogi liian hiljaiseksi mutta meillä on ollut sitäkin paremmat eväät matkassa mukana jotta jaksamme arjen keskellä. 

Moni ei varmaankaan tiennyt sitä että meitä kiinnostaa valtavasti vegaaninen ruoka ja siksi olemmekin innokkaita kokeilemaan aina uusi reseptejä. Toinen meistä on myös gluteeni -allergikko niin kokkailusta syntyy usein haastava soppa. 

Yksi parhaimmista aamupaloista joista saamme energiaa on: 

Kikhernemunakas kahdelle: 

  • 2 dl kikhernejauhoja
  • 2 dl vettä tai kasvismaitoa, lisää nestettä varovasti. Usein vähemmän riittää. Taikinan tulee olla ns. pannaritaikinan paksuista
  • 1/2 tl ruokasoodaa
  • 1/2-1 tl sipulijauhetta/valkosipulijauhetta
  • suolaa
  • mustapippuria
  • ravintohiiva antaa ihanan juustoisen maun
  • oliiviöljyä loraus taikinaan sekä pannulle paistamiseen
  • täytteitä maun mukaan, vain mielikuvitus rajana

1. Sekoita kuivat aineet keskenään ja vatkaa joukkoon neste. Suosittelemme lorauttaa taikinaan myös tilkan oliivilöljyä. Toinen meistä tykkää että paras munakas tulee vedellä ja toinen on ehdottomasti sitä mieltä että se syntyy kauramaidolla :)

3. Kuumenna oliiviöljy täydellä teholla pannulla. Laske lämpö noin puoleen ja kaada seos pannulle. Paista ohukaisen tapaan ja käännä munakas kun alapinta on hyytynyt ja alkanut ruskistua.

4. Täytä valitsemillasi täytteillä kuten tomaatilla, avocadolla, paprikalla, iduilla, kevätsipulilla ja jopa humuksella

Ja aamuapalan kruunaa tietenkin kaunis kattaus ja kuppi kuumaa.

Kikhernemunakas, Vegaaninen munakas

astiat: Bloomingville